NOG TWEE DAGEN

11 juli 2016 - Adawso, Ghana

Maandag 11 juli en de voorbereidingen voor de reis naar Adawso zijn zo'n beetje afgerond. Veel van de deelnemers aan de reis zullen nog met hun persoonlijke voorbereidingen bezig zijn, maar het project als zodanig is qua voorbereidingen afgerond. Na de geweldige acties in april met het benefietconcert en de Glazen Huisactie in de Parkschool, konden we (samen met de prijs van het bestuur van openbaar onderwijs Delft Rijswijk Librijn) bijna € 10.000 op onze Ghanarekening bijschrijven, een GEWELDIG RESULTAAT. Alle gulle gevers worden dan ook hartelijk bedankt. Naast de geldelijke giften zijn er ook veel materialen gedoneerd. Hierdoor zijn er al koffers vol sport- en ontwikkelingsmaterialen vooruit gezonden naar de Compassionate Kids Primary School in Adawso (zie foto's)

Vandaag, 11 juli, is onze buurtsportcoach Dick Kalkman al naar Accra gevlogen. Hij moet ook iets eerder terug en zo heeft hij mooi de tijd om nog wat voorbereidingen te treffen. Zo kon hij wel twee korfbalkorven meenemen, maar zijn er nog geen palen in Adawso. Gelukkig bestaat er een Ghanese korfbalbond en heeft het IKF ook connecties in Accra, dus dat gaat vast goed komen. Naast korfbal gaan we ook hard aan de slag met volleybal, meisjes- en jongensvoetbal en atletiekonderdelen.

De overige groepsleden vertrekken woensdag. Dit zijn Iris Heijdelberg, initiatiefnemer van het hele project en onderwijzend personeel van de Parkschool: Nico Nijenhuis, Jenneke Rotmensen en haar dochter Holly Kampers, Irma Legerstee en haar partner Floris Beijk, Marry Groenewegen en haar dochter Maya van Drunen, Mahalath Dijkstra.

De laatste twee deelnemers zijn Tarah Terhorst, leerkracht aan Het Prisma in Rijswijk en Astrid Lindenburg docent bij Fontys OSO.

Iedereen heeft de komende weken zo zijn eigen taak en dat zal wel duidelijk worden uit de overige reisverhalen. Uiteraard is het voor iedereen ook gewoon zomervakantie en dat zal blijken uit de toeristische informatie over Ghana die ook zeker op deze blog zal verschijnen.

1. Ronald Nijenhuis:
    11 juli 2016
    Succes met de laatste voorbereidingen en alvast een hele goeie reis. We zullen jullie belevenissen met interesse volgen.
  2. Tonnie vd Berg:
    12 juli 2016
    Heel veel plezier en geluk in Afrika, Mijn Reiki gaat met jullie mee.
  3. Johannes en Lummie:
    12 juli 2016
    Het begin is in ieder geval goed. Al een heel verhaal van alle deelnemers namen. die wij in het vervolg van het verhaal nog wel eens zullen tegen komen. Veel succes met de voorbereiding en sterkte met de voorbereidingen. Daarna woensdag goede reis en veel succes.
  4. Sini Dekker:
    13 juli 2016
    Jan en ik wensen jullie een goede reis en wensen jullie succes bij het collegiaal ondersteunen in Ghana! We zijn onder de indruk van jullie inzet en voorbereidend werk!
  5. Tirza Drisi:
    13 juli 2016
    Veel succes en plezier in Ghana!!!